Firma technologiczna Ada chce rozwijać serwis darmowych ogłoszeń mieszkaniowych, żeby karmić nim sztuczną inteligencję.

Trudny rynek dla start – upu

Tomasz Błeszyński Prezydent Federacji Porozumienie Polskiego Rynku Nieruchomości

Dla biur nieruchomości, które publikują na portalach ogłoszenia swoich nieruchomości najważniejsza jest ilość zapytań tzw. leady od klientów zainteresowanych daną ofertą, które mogą się przełożyć na skuteczne zrealizowanie transakcji.

W rywalizacji wygrywa ten portal, dzięki któremu do biura nieruchomości napływa jak najwięcej.

Prognoza analityczna oparta jedynie na sztucznej inteligencji może być w nieruchomościach jedynie dodatkowym narzędziem

Bazowanie w analizie na cenach ofertowych – a takie są dostępne w ogłoszeniach – nie jest miarodajne. W stosunku do cen transakcyjnych są czasem zawyżone nawet o 30 proc. Dlatego też rynek nieruchomości jest tak trudny to analizowania i a publikowane raporty zawierają jedynie szacunkowe dane, które czasem boleśnie weryfikuje rzeczywistość.

Takie narzędzie nie zastąpi profesjonalistów pośredników, rzeczoznawców, którzy dokonując analizy danej nieruchomości biorą pod uwagę wiele czynników w tym wizje lokalna samej nieruchomości i otoczenia.

Podobne usługi tzw. wyceny online oferują też inne portale, więc nie jest to już nowość.

Paweł Berłowski Puls Biznesu 02-03-2020

Źródło: https://www.pb.pl/ai-pomoze-sprzedac-i-wynajac/


Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.