Garaże w Łodzi.

Choć kosztują tyle, co auto, schodzą od ręki. Maciej wystawił na sprzedaż garaż przy ul. Kasprzaka w Łodzi. Cena: 75 tys. złotych. Zainteresowanie było ogromne.

- Murowane garaże to bardzo dobra inwestycja, lepsza od lokali użytkowych, np. po zamkniętych sklepach - mówią eksperci od nieruchomości.

Przy ul. Kasprzaka oraz przy sąsiednich ulicach nie brakuje bloków. Brakuje natomiast – i to dramatycznie – miejsc do parkowania. Osiedle powstało, gdy prywatne samochody należały do rzadkości, parkingi nie były, więc priorytetem. I choć z czasem aut zaczęło przybywać, to w kwestii parkowania jest tylko gorzej. Garaż Maciej ma 13 m kw., podłączony prąd, a właściciel wymienił wrota, dach i instalację elektryczną.

- Mam ten garaż od 30 lat – mówi łodzianin. – Nie jest mi potrzebny, dlatego zdecydowałem się na sprzedaż. Podałem swoją cenę i nawet nikt nie prosił o jej obniżkę. W przypadku garaży duże znaczenie ma lokalizacja, a ta jest znakomita.

Także na 75 tys. zł liczy Paweł, który wystawił na sprzedaż murowany 17-metrowy garaż na Radogoszczu - Zachodzie. Obiekt jest czysty, ma blaszaną bramę otwieraną do góry. - Zanim zamieściłem ogłoszenie, sprawdziłem ceny garaży i podałem rynkową – mówi właściciel. – W Łodzi wolnych garaży prawie nie ma, nie buduje się nowych, zostają tylko z rynku wtórnego. Nie spieszy mi się ze sprzedażą, poczekam na osobę, która będzie w stanie zapłacić tyle, ile oczekuję.

Garaż w Łodzi za 95 tys. zł sprzedam

Obecnie najdroższy garaż w Łodzi kosztuje 95 tys. zł i znajduje się przy ul. Stefana na Bałutach. - W okolicy jest blok na bloku, a nie ma miejsc do parkowania – tak wysoką cenę uzasadnia Jarosław, właściciel garażu.

 – Wiadomo też, że nowe garaże tutaj nie powstaną, a mój ma przyłącze elektryczne. Z czasem także w Łodzi przybędzie samochodów elektrycznych, właściciele będą musieli je gdzieś ładować. To jest dobra inwestycja.

Pan Jarosław także nie narzeka na brak zainteresowania ze strony potencjalnych klientów. Na razie nie znalazł jeszcze chętnego, który zapłaci 95 tys. zł, ale nie zamierza schodzić z ceny.

To tylko kwestia czasu, jak znajdzie się osoba, która tyle zapłaci, bo nie będzie miała wyjścia. Poza tym ceny będą rosły, a mnie stać na to, by poczekać.

Do wyboru są także garaże, które kosztują od 39 tys. zł do 57 tys. zł. Najtańszy znajduje się na Karolewie, jest murowany, ma stalowe drzwi. Za murowany garaż przy ul. Konstytucyjnej trzeba zapłacić niemal 52 tys. zł, a właściciel reklamuje go tak: „Garaż suchy, wrota drewniane, prąd jest. Garaż obecnie jest wynajmowany za kwotę 500 zł (umowa na czas nieokreślony), więc może być dobra inwestycja lub może być wolny w ciągu dwóch tygodni. Garaże są obecnie remontowane przez spółdzielnię z zewnątrz (poszycie dachu, rynny), w związku z tym w ciągu najbliższych miesięcy czynsz uwzględniający składkę remontową to 360 zł za miesiąc. Po zaspokojeniu funduszu remontowego czynsz do spółdzielni ok. 100 zł".

Podobny garaż, bez instalacji elektrycznej, przy ul. Rydla w Łodzi można kupić za niespełna 57 tys. zł. Obecny właściciel zaznacza, że na teren wjeżdża się przez szlaban sterowany pilotem.

Garaż najlepszą inwestycją?

Zdaniem ekspertów od nieruchomości murowane garaże to bardzo dobra inwestycja, lepsza od lokali użytkowych, np. po zamkniętych sklepach.

- Zwiększone zainteresowanie garażami zaczęło się przed pandemią, a od tego czasu stale rośnie. Mam klientów dla których od lat przygotowuje takie projekty inwestycyjne – mówi Tomasz Błeszyński, doradca rynku nieruchomości.

– W Łodzi jest naprawdę mało miejsc parkingowych, a różnica między miejscem na parkingu wewnętrznym przy nowych apartamentowcach a murowanym garażem jest kolosalna. Takie miejsce nie ma żadnych dodatkowych wartości, w przeciwieństwie do garażu– mówi Tomasz Błeszyński.

Błeszyński zwraca uwagę na to, że garaż ma szereg przydatnych funkcji, może zostać przerobiony – i to nie takim dużym kosztem, na przykład na punkt usługowy, w tym niewielki sklepik. To też tłumaczy fakt, że garaże są tak rozchwytywane.

- Deweloperzy oferują miejsca parkingowe, ale nawet na parkingu podziemnym nie są one zabezpieczone - dodaje Błeszyński.

- Tymczasem łodzianie jeżdżą coraz lepszymi i droższymi samochodami, i szukają dla nich bezpiecznych miejsc. Duże znaczenie ma także lokalizacja, najdroższe są garaże w centrach miast lub na dużych osiedlach, dobrze skomunikowanych z centrum. Część dysponuje kanałem, co jest dodatkowym argumentem przemawiającym za rosnącymi cenami– mówi Tomasz Błeszyński.

Garaże znikają błyskawicznie

Podobnie jest zresztą w innych miejscowościach naszego województwa i to niekoniecznie w dużych miastach. 44-letni pracownik administracji kupił niedawno drugi garaż w centrum Opoczna.

- Zapłaciłem niecałe 50 tys. zł i to była prawdziwa okazja – mówi opocznianin. – Udało się tylko, dlatego, że było kilkoro właścicieli, sprawa spadkowa ciągnęła się dość długo, a cierpliwie czekałem. To naprawdę świetna inwestycja, garaże są tutaj znacznie droższe. Trochę go wyremontuję i jak coś się w życiu złego przytrafi, to będę mógł go sprzedać ze sporym zyskiem.

Zdaniem doradców rynku nieruchomości garaż to bezobsługowa inwestycja, która zapewnia dobrą stopę zwrotu.

Jeden z klientów Tomasza Błeszyńskiego kupił już 10 garaży i szuka kolejnych. Nie jest łatwo, gdyż - w przeciwieństwie do lokali użytkowych, które stoją puste nawet kilka lat - wolne garaże znikają błyskawicznie.

Alicja Zboińska Gazeta Wyborcza 15.06.2023

Źródło:https://lodz.wyborcza.pl/najlepsza-inwestycja-w-lodzi-garaze/


 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.